Ezt olvasta már?

Kékszalag: Racing Django nyerte az 51. versenyt

A Petrányi Zoltán kormányozta Racing Django haladt át elsőként az 51. Kékszalag Nagydíj balatonfüredi célvonalán.

0

Sarkvidéki hideg: csúcson az abroncscsere szezon

A sarkvidéki hideg még több autóst kényszerít az abroncscserére. Ezekben a hetekben közel 1,5 millió autós cserélteti le nyári gumiját a jobban tapadó és sűrűbben lamellázott télire.


hirdetés

Ebben az időszakban 300.000 autós új téli abroncsot is vásárol, amire akkor van szükség, ha az abroncs profilmélysége 4 mm alá csökkent, vagy már futott 3-4 szezont és az anyaga elöregedett. A szezonra az abroncsgyártók is felkészültek. A Bridgestone például már defekttűrő technológiával kínálja legnépszerűbb téli és négyévszakos abroncsait is, mert az egyik legnagyobb közlekedésbiztonsági kockázat a havas úton bekövetkezett defekt.

Méterekben mérhető a különbség

Nedves útfelületen, egy 60 km/óra sebességgel haladó autó fékútja korszerű, innovatív mintázattal rendelkező téli abronccsal, 16 méter körüli, kopott abronccsal már a 20 métert is meghaladja, egy közepesen használt nyári gumival viszont még ennél is hosszabb, 22 méter körüli. Havas jeges útfelületen a fékút azonban jelentősen megnő! Egy csupán 40 km/óra sebességgel haladó, új téli gumikkal felszerelt autó megállásához 25 méter, használt téli gumival már 40 méter, míg kopott nyári gumikkal már több, mint 80 méter szükséges. A közúti forgalomban életek múlhatnak a métereken, hiszen ha egy hirtelen lefékező autó után, vagy egy úttestre lépő gyalogos előtt kell megállnunk, akkor minden centiméter számít.

 

7°C alatt is biztonságban: elsősorban a keverék és a profilmélység számít

Az autósok körében közismert, ha a napi átlaghőmérséklet 7°C alá csökken, akkor a nyári abroncsokat télire kell cserélni. A biztonságos téli közlekedés szempontjából ugyanakkor nem az átlaghőmérséklet, hanem a gumik alapanyag-keveréke és a profilmélység játszik kiemelt szerepet.

A téli autógumi lágyabb gumikeverékből készülnek, így alacsonyabb hőmérsékleten is megőrzik rugalmasságukat és jobban tapadnak, de ezeket is cserélni szükséges, ha a profilmélység 4 mm alá csökken. Ilyenkor ugyanis az abroncs nem tudja elvezetni a vizet, a havat, illetve a hókását a kerék alól, jelentősen veszít tapadóképességéből, a gépjármű pedig nehezebben irányítható.

„A téli abroncsok közlekedésbiztonsági előnyei ma már széles körben ismertek, de a defektek által jelentett kockázatoknak még csak kevés autós van tudatában, pedig élete során minden vezető átlagosan 6 defektet kap” – mondta Hunyadi Szabolcs, a Bridgestone Magyarország Kft. személygépjármű-abroncs üzletág vezetője. „A Bridgestone éppen ezért kibővítette DriveGuard technológiájának alkalmazását és defekttűrő változatban is kínálja legnépszerűbb téli és négyévszakos abroncsait” – tette hozzá a szakember.

Havas úton még veszélyesebb a defekt

A Bridgestone adatai szerint a magyar autótulajdonosok jellemzően 4, de akár 5 téli szezonon keresztül is használnak egy szett téli gumit, amellyel akár 50.000 km-t is megtesznek. Erre a futásteljesítményre átlagosan legalább egy defekt esik. A defekt télen fokozott kockázatot jelent, hiszen ilyenkor már délután 4 órakor sötétedik, a Bridgestone statisztikái szerint pedig a defektek 23%-a sötétedés után következik be, ráadásul minden második esetben lakott területen kívül, nehezen belátható és megközelíthető útszakaszokon.

A defekttűrő technológiával készült abroncsok használata éppen ezért a téli útviszonyok között fontos közlekedésbiztonsági előnyt jelent, emellett pedig szükségtelenné teszi a pótkerék használatát, ami a gépkocsik súlyának és üzemanyag-fogyasztásának csökkentésében is fontos szerepet játszik.

 

HAT VEZETÉSI JÓTANÁCS TÉLI UTAKRA A BRIDGESTONE-TÓL

Készen áll arra, hogy az időjárás hidegre fordultával szembenézzen a téli vezetés veszélyeivel? A vezetőknek minden évben fel kell frissíteniük téli vezetési ismereteiket, és emlékezniük kell ezekre az egyszerű vezetési tippekre.

1. Takarítson le mindent a járművéről!

Mielőtt a volán mögé ül, távolítsa el az összes havat és jeget a szélvédőről, valamint a jármű tetejéről és oldalairól. Ne felejtse el eltávolítani a kipufogócsövet esetleg eltömítő jeget sem, nehogy az égéstermékek visszaszivárogjanak a jármű utasterébe!

2. Emelkedőkön használjon alacsony sebességfokozatot!

Emelkedőn, alacsony sebességfokozatban jobb a kerekek tapadása. Ha havas úton vezet váltogassa a sebességet és a sebességfokozatokat a kerekek tapadásának maximalizálása, valamint a megcsúszás vagy kipörgés lehetőségének minimalizálása érdekében! Havas vagy jeges úton soha ne használja a tempomat-ot (automatikus sebességtartó)!

3. Vezessen óvatosan, és hagyjon nagyobb féktávot!

Járművének még téli gumikkal is nagyobb a féktávolságra, mint száraz útviszonyok között. Az ökölszabály az, hogy a száraz úton való fékezéshez képest háromszor nagyobb féktávolságot kell hagyni akkor, ha havas vagy jeges úton vezet. Ha gyorsan hajt, a még ennél is nagyobb féktávot kell hagynia. Ha nem szükséges, ne álljon meg az emelkedőkön! Minél gyakrabban kell teljes álló helyzetből újra elindulnia, annál nagyobb a kockázata annak, hogy elakad.

4. Ne üljön autóba, ha nem muszáj!

Ha nem feltétlenül szükséges hóban vezetnie, ne tegye! Amennyiben viszont nincs más lehetőség, összpontosítson az útra, és készüljön fel váratlan helyzetekre! Tanulmányozza az időjárás-jelentést is! Az útviszonyok ismerete segíti a megfelelő felkészülést.

5. Figyeljen a fekete jégre!

A fekete jég pont úgy néz ki, mint a pocsolya. Ha erre ráhajt, könnyen elvesztheti uralmát a jármű feletti. Ne feledje: ha egy út csúszósnak tűnik, jó eséllyel az is! Vezessen lassan, és tesztelje az esetleges feketejég-foltokat a kerekek enyhe elfordításával vagy enyhe fékezéssel!

6. Legyen tisztában a kifarolás vagy megcsúszás esetén alkalmazandó lépésekkel!

Amikor az első vagy a hátsó kerekek kipörögnek, az alábbi módon nyerheti vissza uralmát a jármű felett:

  • Vegye le a lábát a pedálokról! Kifaroláskor a gázadás és a fékezés sem segít, sőt még ronthat is a helyzeten. Az általános tanács kifarolás esetén az, hogy finoman kormányozzunk a csúszás irányába. Amint a jármű kerekei újra tapadnak, enyhén fékezhet vagy gyorsíthat!
  • Másként kell eljárni az első és a hátsó kerekek kipörgése esetén. Ha az első kerekek csúsznak, az enyhe fékezés segít az irányítás visszaszerzésében, ha azonban a hátsó kerekek csúsznak meg, akkor lassú gyorsítással érjük el ugyanezt a hatást.

·        A jármű teljes sebesség melletti csúszásakor hasonlóan járjon el! Vegye le a lábát a pedálokról, és kormányozzon óvatosan arra, amerre haladni szeretne!







0
0
0
0
0

hírek innen, onnan

Milliárdokat elcsaló bűnszervezet ellen emeltek vádat Kecskeméten

24 ember ellen emeltek vádat pénzmosás és költségvetési csalás miatt.

Újraindul a kereskedés az Enefi részvényeivel

Az Enefi részvényeinek kereskedését ma egész napra felfüggesztették, a cég fontos bejelentése előtt. A bejelentés megérkezett, amelynek...

Rekkenő hőség jön

A hétvégén sok lesz a napsütés és tovább melegszik az idő, vasárnap néhol akár 34 fok is lehet.

Katasztrófa közeleg? - a DK szerint magyar városok tűnhetnek el

A párt szerint nemzeti klímastratégiára van szükség.

A tervezettnél hamarabb jöhet a baba Király Viktoréknál

Nagyon várják, hogy családot alapítsanak.

Szili Katalin: Az afrikai származású embereknek már vannak jogai az EU-ban, az őshonos kisebbségeknek nincsenek

Az Európai Parlament idén márciusban határozatot hozott az afrikai származású emberek jogairól, az 50 milliós őshonos kisebbségek...

Nyilvános ülést tart a Kúria a hajóskapitány óvadéka ügyében

Nyilvános ülést tart július végén a Kúria a dunai hajóbaleset miatt meggyanúsított hajóskapitány óvadékának, illetve bűnügyi...

Tizenhárom százalékkal nőtt a turizmusban foglalkoztatottak keresete az előző évhez képest

Tavaly a szálláshely-szolgáltatás, vendéglátás területén a vállalkozások az előző évhez képest 4,9 százalékkal kevesebb, 180 ezer...

Deák Dániel: most fog elkezdődni az ellenzéki alkudozás

Csak most fog elkezdődni az ellenzéki alkudozás a budapesti kerületek polgármester-jelöltjeiről - mondta a XXI. Századi Intézet elemzője...

Mesefilm-szereplő lesz a One Direction énekese

A kis hableányban villantana Harry Styles.

A Szolnok sztárja Olaszországban folytatja

A 28 éves játékos 2+1 évre írt alá új csapatához.

0

Sport

Nagy vereség lett a vége női pólósaink túl szívélyes keleti nyitásának

Az oroszok 17-12-re győzték le a magyar női vízilabda-válogatottat.

Rasovszky hányt, Gyurta rohamot kapott verseny közben

A vizes-vb leghosszabb távján, 25 kilométeren álltak rajthoz a magyarok, Rasovszkynak fel kellett adnia a versenyt.

A Ludogorec lengyelje az edzője akarata ellenére rúgta el a büntetőt

Nagy szívességet tett ezzel a csatár a magyar bajnoknak, mivel kihagyta a tizenegyest.

Büntetést kap a Fradi elleni 11-est elnagyképűsködő lengyel focista

Edzője nem azért bünteti meg a Ludogorec játékosát, mert hibázott.

Takács Tamara: Sosem doppingoltam, valaki mérgezi a sportolókat

A világ- és Európa-bajnok kajakos, Takács Tamara sztanozolollal bukott meg tavasszal, de ő tudja, hogy ártatlan, és nemcsak fellebbezett az ítélet ellen a nemzetközi Sportdöntőbíróságon (CAS), hanem a nyilvánossághoz is fordult.

Már saját csapata sem érti, hogy csinálja: Lewis Hamilton olyasmit művelt a pályán, hogy mindenki letette a ha...

Lewis Hamilton használt gumikon is képes volt új rekordot felállítani. Még a Mercedesnél sem értik, ez hogyan sikerülhetett neki.

70 km/h-s sebességnél ütközött a sprinter a néző okostelefonjával - videó

Akár nagyobb baleset is történhetett volna a Tour de France 11. szakaszának sprintbefutójakor.

Mindhárom magyar csapat továbbjutott az Európa-ligában

A Debrecen és a Honvéd döntetlent játszott idegenben, a Fehérvár és az FK Zeta mérkőzése gól nélkül ért véget.

Ez a bombanő nyerte a pesti vívó-vb első aranyát

Nathalie Moellhausen nemcsak a páston figyelemreméltó.

A Racing Django futott be elsőként a Kékszalagon

Rendkívül gyenge szélben, több mint 15 óra kellett a győztes hajónak.

Százszázalékos teljesítménnyel negyeddöntősek férfi pólósaink a vb-n

Utolsó csoportmeccsét is megnyerte Dél-Koreában Märcz Tamás együttese.

Szatmári András már érmes a férfi kardvívásban a budapesti vb-n

A kétszeres egyéni olimpiai bajnok a 32 között búcsúzott el az egyéni versenytől.

0

Bulvár

Megterhelő péntek jön

Habár pénteken sem kell fronthatásra számítani, a változékony időben sokaknál jelentkezhetnek markáns humánmeteorológiai panaszok.

140 milliárd mérés igazolta: Japánt is megelőzte Magyarország

A Magyarországon működő 4G hálózatok letöltési sebessége kiemelkedő, a világon a 11. legjobb.

Mutatjuk, milyen a hétköznapi luxus a vidéki Magyarországon

A Tóth Project épülete nem elérhetetlen, nem megfizethetetlen, mégis minden megvan benne, ami a minőségi élethez szükséges: A+ minősítés és a nagymama képkerete egy helyen, harmóniában.

Magyar képviselők az EP parlamentközi küldöttségeiben: itt a lista

Az Európai Parlamentben ebben a ciklusban 44 parlamentközi küldöttség működik majd, feladatuk a kapcsolattartás más országok, régiók és szervezetek parlamentjeivel.

Nagy vereség lett a vége női pólósaink túl szívélyes keleti nyitásának

Az oroszok 17-12-re győzték le a magyar női vízilabda-válogatottat.

Több mint egy év után jóváhagyták, e hónap végére összeolvad a Vodafone és a UPC

Az Európai Bizottság jóváhagyta, hogy a Vodafone Csoport 18,4 milliárd euróért megvásárolja a Liberty Global leányvállalatait, így a UPC Magyarországot is.

Berki Mazsi és Krisztián megmutatta a Berki család legfiatalabb tagját

"Nagyszülő" lett Berki Krisztián és Berki Mazsi, a picit pedig meg is mutatták követőiknek.

Itt a botrányos MSZP-s közlemény, amit az MTI nem volt hajlandó közölni

A szocialisták Lex Simonka kezdetű közleményét az MTI nem volt hajlandó lehozni csütörtökön, mivel szerintük a szabályzatukba ütközik.

Ritka veszély fenyegeti a magyar autósokat, figyelmeztetést adtak ki

Jobban teszi, ha a következő hetekben a szokásosnál is óvatosabban vezet!

blogmorzsák

A II. világháborús német harckocsik védelmében

A harckocsi típusok rajongótáborai többnyire heves vitában állnak egymással. A német páncélosok pedig valahogy nem tartoznak a legnépszerűbbek közé...

„Amikor azt hittem, rákos vagyok“

Amikor az ember a poklot járja meg a bizonytalanság miatt, és még az orvosok közönyével is meg kell küzdenie.

Havi 500 helyett 700 euró mínusz

A nyári munka jól hangzott, a szállás kevésbé. Eldugult lefolyók, koszos fürdőszobák, a felmosóvödör meg sehol.

Miért ment ki a divatból a sírig tartó szerelem?

Egész életen át tartó párkapcsolatban megélni a szenvedélyt és a stabilitást nehezebb, mint pórázra kötni egy pillangót.

„A kezemet simogatta, miközben a pasijával telefonált“

A legszebb szerelmek az egyetemi évek alatt szövődnek. És a legfájdalmasabbak is.

Mit csinál egy tanár nyáron?

Hálálkodik? Unatkozik? A gyerekek hiányoznak neki? Íme, egy átlagos általános iskolai tanár tipikus nyara.

A világ legértékesebb márkái 2019-ben

A Forbes idén is elkészítette a világ 100 legértékesebb brandjét bemutató listáját az amerikai piaci jelenlét alapján.

Bakancsos Edda-dalok eredeti tagokkal...

...ebben a formában talán utoljára.

„Ez a zene maga a szex”

Új magyar zenék: erotikus-misztikus retró, kisvasút, őstánc.

Szombat a Holdon?

Holdraszállás zsidó szemmel: hogyan kell parancsolatokat tartani az űrben? Hogyan tart az ember szombatot a Holdon?

A nézőt is meggyötri a világ legdurvább szakítása

A Fehér éjszakák horror is, meg nem is, és egyszerre gyötrelmes és megbabonázó élmény.

Ne dobd a kukába az elektronikai hulladékot!

De mi számít elektronikai hulladéknak?

0